söndag 26 februari 2012

I skenet av Norrköping





Vad ska man säga? Är man snygg så är man. I alla fall i mitt och Mickes fall. Detta är alltså min kära granne och vän som tog med mig ut på promenad för att köpa blommor då mina dött men istället virrade bort mig på en två timmars promenad i solnedgången. Otroligt onödigt och bra!
Klockan var ett bra tag efter fyra och solen var fortfarande framme. Klockan 19 kom vi hem och det hade precis blivit mörkt. 








Himmelen hade hunnit färgats i regnbågens alla färger när stjärnorna och månen letade sig fram. Det var magiskt att se hur färgerna dansade på himmelen med diamanter som glittrade i bakgrunden. Synd bara att det inte fastnar på kort nå vidare. Solen la ett guldigt sken över hela staden och stannade länge i horisonten. Fast än solen var borta så kunde man fortfarande se det skarpa, guldiga ljuset leta sig fram. Jag önskar bara att alla fick chansen att se det ibland, det är ju bara att smacka ihop datorn och släpa sig ut.


Posers!


Translation
Me and my friend Micke on adventure in Norrköping last week, a magical evening with the sky in the colors of the rainbow. It's so beautiful and I wish all could see the beauty of the nature.


X X X
carrå









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar