onsdag 22 augusti 2012

Mina nya näbbskor!


Här framför er ser ni världens lyckligaste fötter som får äran att bära 
världens finaste höstskor i äkta same-anda. Dom stod på en hylla inne på Myrorna och ropade på mig med en kuling och kastade norrsken på mig. Jag kan se det framför mig när jag hoppar i lövhögar med dessa fina skor ovh håller mig varm om de mörka kvällarna. Oh, de är underbara! jag har gått omkring med den hela eftermiddagen och har försökt hitta på ursäkter till varför jag var tvungen att köpa dem fast än jag var tunn om pengar så här precis innan lön. Men jag ångrar inget!




Translation
Here you can see the luckiest feet in the world that gets the honor to wear
the world's finest autumn-shoes in genuine Sami spirit. They stood on a shelf inside a second hand store and shouted at me and threw northernlight on me. I can see it in front of me when I'm jumping in leaf piles with these nice shoes on, and they'll  keeps me warm on those dark evenings. Oh, they are wonderful! I have walked around with them all afternoon and tried to find excuses to why I had to buy them when I was so short on money... But I have no regrets!


X X X
carrå


1 kommentar:

  1. Ååååå, hjelpe mæ, de var superfine!!!! Vet du om det er mulig å kjøpe sånne noe sted?

    SvaraRadera