onsdag 12 september 2012

Ack Hälsingland du sköna


Jag tog mormors gammelrosa cykel ut på en tur över vägen, tänk vad mycket fint man kan hitta över en järnväg. För er som inte har hängt med så är jag alltså nu i Hälsingland i sköna Bollnäs och lever lantliv. 
Och gör er som inte har hängt med på vad Hälsingland handlar om så kan jag visa det i bilder:

Gamla charmiga lador mitt på åkrar!
Old charming barns in the middle of a field!

Stora åkrar och små åar framför blånande berg.
Large fields and small rivers in front of mountains.


Cykelturer ute i det gröna.
Bicycle tours out in the green.


Kalvar på ängar bakom Hälsingegårdar.
Calves in meadows behind old Hälsinge farms.


Hemliga vägar runt stilla vatten.
Ja, jag älskar Hälsingland, mer blir det :)

secret roads around calm waters.
And yes, I love Hälsingland, it will be more!





Translation:
I took grandma's oldpink bike out for a ride over the road. For those of you who have not kept up with me, I am therefore now in Hälsingland in my beloved Bollnäs and living countrylife.
And for you who have not kept up with what Hälsingland is about, I can show it in pictures:


X X X 
carrå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar