måndag 12 november 2012

Arbetslösheten är en illusion?


Aloha i höstmörkret! 
Nu har jag inte längre systemkameran så det får bli bilder tagna med mobilen ett tag till!
Idag blir det att gå iväg och söka jobb igen, någon gång måste det väl ändå vara min tur
att ha lyckan att få en månadslön. Men vad många gånger jag har hört ""Det kan väl inte vara så svårt", "Var inte så kräsen" eller "Men ta nått skitjobb bara!" Men grejen är att det inte finns några skitjobb. Jag är inte kräsen för nu tar jag nästan vad som helst. Jättemånga av mina vänner sitter i samma situation som jag, inget jobb men söker varje dag utan att få någonting. Så säger dom att arbetslösheten är en illusion, den som säger det har ju aldrig varit arbetslös. 



Translation
Aloha in the darkness!
Today I went to look for some jobs again, at some point, there must surely be my turn
having the good fortune to get a monthly salary. So they say that unemployment is an illusion!



X X X
carrå

1 kommentar: