torsdag 15 november 2012

Packar väskan och tar på mig mina skor


När jag anstränger mig som minst med att göra pin curls så blir frillan som bäst, kanske ska sluta tänka när jag rullar! När jag bestämde mig för att dra till Norge så fick jag också en önskelista som inte var helt nådig:
  • Blossa Glögg 2-3 st
  • Nygårda Julmust så många du orkar bära
  • Saffran 12 g (24 förp)
  • Allers Julmagasin 
Och detta ska jag bära runt på i Oslo tills Sanna slutar jobbet!
Så igår var jag runt i hela staden och letat efter de bästa priserna på saffran och rätt märke på dryckerna men det var ju lönlöst. All saffran i hela staden var ju slut, i alla fall de med vettiga priser. Nygårda  Julmust är tydligen utrotad och det var jätte svårt att hitta vanlig glögg från Blossa utan smaktillsatser som äpple eller apelsin. Men nu finns ingen återvändo! Biljetten är betald, väskan packad och matsäcken klar. Dax för 6 timmars tågresa till min kära Susanne!

Translation
I'm going to Norge now and I have my bag filled with christmasstuff for my friend who gave me a big list before I left Sweden. Time for 6-hour trainride to my dear Susanne!

X X X
carrå

1 kommentar: