torsdag 10 januari 2013

Äntligen påväg!


Äntligen är jag påväg!
Här har jag väntat bra länge på att få packa väskan och åka upp till mitt favoritställe Bollnäs!
Det känns som att mitt liv just nu utspelar sig på ett tåg. Måste faktiskt säga att jag gillar att åka tåg nu för tiden. När jag pendlade i gymnasiet hatade jag det men nu är det en annan sak. 
Alltid stöter man på någon intressant person att antingen prata med eller bara titta på. 
Denna resa har innehållit ett sött gammalt par som höll i hand medan de sov, en nojig gävlebo som var rädd att han skulle somna och inte vakna när han skulle av och en cool rockare som exakt samtidigt som jag satte på Ebba Grön på spotify. Nu är det bara han och jag kvar på tåget så det finns ju inte så mycket annat att göra än att snacka. 
Vi ses snart med mer hälsningar från Hälsingland!


Translation
Right now I'm on the train to my favorite place in the whole world, Bollnäs in Hälsingland.  It feels like my life is mostly on the train, but I like it. These trip have included an old couple holding hand while they where asleep, a nervous man who was afraid he would fall asleep and don't get of the train and a cool rocker who lisens to the same musik as I do. Now there's only us to left and there is not so much more to do than talk. 
See you all in Hälsingland!

X X X
carrå


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar