måndag 22 april 2013

Kärlek, vin och sång


En dag som denna ska man inte behöva röra sig längre än till köket och tillbaka. Men lat-frillan på, halvklädd och fönstret på glänt gosar jag ner mig i soffan och lyssnar på musik från tidigt 30-tal. Morgonen spenderades i soffan läsandes i denna fina diktbok jag fyndade igår på Hötorget för 10 kr. Gamla diktböcker är nog bland det bästa jag vet, så mycket charm och så tycker jag dom luktar så gott. Denna diktsamling som gick i tryck åt 1949 hittar man dikter från bl a Evert Taube, August Strindberg, William Shakespeare och Hjalmar Gullberg. Jag kan sitta hur länge som helst och läsa de gamla dikterna, poesi när den är som bäst!









Translation
A boring and gray day like this, what to do? I've been spending the day on the couch reading this wonderful poem book I found yesterday. I love old poem books, poetry as its best and I actually think they smell good. The book is called "Love, wine and songs" ang was made 1949. I love it! 


X X X
carrå

1 kommentar:

  1. Vilken förtjusande liten diktbok! Jag älskar poesi, Ord som berör på djupet.

    Härlig blogg du har! Gillar dina bilder.

    SvaraRadera