torsdag 18 juli 2013

92 år och fortfarande ung


Här om dagen åkte mormor och jag till min gammelfarmor Sigrid och hälsade på. Mormor hade plockat blommor från rabatten och på vägen dit köpte vi jordgubbar eftervägen. Väl hos Sigrid, som alltid, väntade riktigt kokkaffe och koda kakor och bullar. Hos Sigrid är man alltid välkommen och jag är så lyckligt lottad som har min gammelfarmor kvar. Hon fyller snart 92 men är fullt klar i huvudet och berättar alltid historier om hur hon levde på 40'talet med att ta hand om familjen och jobba på ammunitionsfabriken Norma. Så till er som gillar serien Bomb Girls, här har vi en äkta! Världens bästa Sigrid!



Translation
My and my grandmother went to visit my great-grandmother Sigrid the other day. Sigrid will turn 92 years old this fall but is still young in mind. She always tells about her life in the 40's and when she worked at the munitions factory. So for you who like the tv-show Bomb Girls, here's a real one! Sigrid is the best!

X X X
carrå

4 kommentarer:

  1. Vad du är lik din mormor! :)

    SvaraRadera
  2. Respects to Sigrid! I've been watching Bomb girls and I love the show, but always think about what it was reaaally like. I wish I still had at least my grand mothers or grand dads alive so they could tell me stories about their life.. :)

    SvaraRadera
  3. Låter alldeles underbart! Så härligt att höra de gamla berätta vad de varit med om.

    SvaraRadera
  4. Åhh jag älskar att komma hem till gamla tanter, haha! Allting är så fint och mysigt hemma hos dem och man får alltid kaffe och kaka och kan sitta och prata om gamla tider. Så mysigt *tant i hjärtat*

    SvaraRadera