lördag 6 juli 2013

I mitt galna luffareblod



" Se på luffarna som går där på vägen,
se på luffarn Guds lille fyr.
Nog blir han trött ibland
och då tänker han;
”Varför söker jag äventyr?”

”Varför måste jag vandra och vandra,
det finna så många klokare bestyr.
Så varför ska jag då
bara gå och gå?
Jag kanske vandrar åt helsefyr.”


Jag tror denna vis handlar om mig. Stockholm i all ära med alla dess caféer, butiker och vackra hus. Tyvärr så kan jag inte finna någon ro i storstaden och måste då fara iväg för att få lite frid i själen. Som min kära styvmormor säger "Ibland måste man stanna upp så att själen hinner ifatt" och det passar så bra in på mig. Jag måste få vara själv och då menar jag verkligen helt själv. Haha men det går ju inte, jag har ju fågelsång, vinden som susar i träden och blommorna som doftar. 






Translation
I really like to live in Stockholm but sometimes I have to go away for awhile to find peace. Then I go to Hälsingland to be alone, all alone. Just me, the birds, the forest and the flowers.

X X X
carrå

1 kommentar:

  1. Jag trivs så mycket bättre här på landet. En plats där man får vara som man är. Jag har nog sett en del av stora världen, ändå har jag valt att stanna här.

    SvaraRadera