lördag 27 juli 2013

Rummet fylls ut


När jag var I Hälsingland så hittade jag en massa gamla möbler och fina ting som fick följa med hem till Stockholm som nu pryder mitt rum. Jag har fixat min egna lilla datahörna så jag slipper sitta i sängen och blogga. Det blir lite bökigt då. En fin gammal emaljhink fick agera papperskorg och bordet och stolen passade så bra ihop med plåtburkarna så dom fick stå tillsammans. Nattuksbordet är ett gammalt pottskåp som jag, Hans och mormor hjälpts åt med att rusta upp. Skivan var från början vitmålad och sliten så vi slipade ner färgen och målade ett lager för att det skulle bli så likt resten av skåpet som möjligt. Bra blev det tycker jag! Som jag har trånat efter dessa små porslinsburkar i alla dessa år. De har sått på ett skåp hos farmor och farfar men nu när dom flyttade fick jag dom. Jag vet inte vart jag ska ställa dom så dom får stå på pottskåpet så länge. Kerstin trivs mycket bra i mitt rum!












Translation
When I went home from Hälsingland I brought some furnitures and cute findings with me. Now I don't have to sit in the bed with my computer cuz I have my own little blog-place. Next to the bed stands a lovely cabinet with china on. I didn't really know where to put these cans so they stand here until I figured it out! Kerstin really likes my room!

X X X
carrå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar