torsdag 11 juli 2013

Tant Brun tipsar!

Fast än jag inte borde eller rättare sagt inte får sitta och förälska mig i kläder på nätet så jag jag bara inte hålla mig ifrån. Etsy har ett fantastiskt utbud av kläder, mönster, skor och hattar och hade jag kunnat hade jag shoppat hela dagarna. Nu är detta inte möjligt då jag är en enkel människa men jag kan tipsa er om några favoriter jag hittade. Yes, jag har kommit fram till att jag är en otrooooligt enkel människa som bara fästs vid naturfärgade, helst bruna, raka klänningar utan fluff eller pasteller. 


Denna underbara tvådelade solstråle skulle passa perfekt till stadspromenader eller något finare tillställningar.  Jag älskar formen som ger en smal midja och breda axlar och den höga halsen som passar mig bra för jag är inte så mycket för urringat. Själv blev jag förvånad över att jag fastnade för gult, men så länge sen inte är skrikig så kan den vara rätt behaglig för ögat. Klicka här för att komma till sidan.


Fin persikofärgad vardagsklänning som inte ser så mycket ut för värden nu men jag kan tänka mig att den skulle sitta perfekt på. Tycket är mönstrat med löv och kjolen är inte allt för fluffig. 


Höstklänning i den finaste färgen brun. Långa armar, hög i halsen och klädda knappar. Så hör jag ju till dom som älskar fickor, så praktiskt! Klicka här för att komma till sidan.


Ännu en brun historia med rosett i halsen och korta ärmar. Såklart så har även denna fickor. Också en bra vardagsklänning när man inte vill vara överklädd. För det mesta så har jag långklänningar av det finare slaget från 30-40'talet i min garderob så det skulle behövas mer vardagsfint. Klicka här för att komma till sidan.


Åh jag hittade en svart med! Enkelt med fin form, korta ärmar och fina detaljer vid halsen. 
Färglöst är inte tråkigt, det är elegant. Klicka här för att komma till sidan.

Translation
Here I sit again, looking at clothes on etsy when I know I can't buy them. So I'll show you some of the dresses I found. I'm not so much for bright colors and fluffy skirts, I like it simple and elegant. Klick on the links to see the dresses on Etsy!

X X X
carrå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar