onsdag 1 januari 2014

2013, allt du tog och allt du gav.


Året var 2013. Året då allting gick åt helvete och året då jag fick en ny chans.
I januari var jag arbetslös, bodde själv i Norrköping i min första lägenhet som jag bott i sen gymnasietiden. Hade för länge sedan tappat lusten till livet och allt det hade att erbjuda. Dagarna rullade förbi och varje dag var den samma. Ibland tänker jag tillbaka och inser att jag inte ångrar den tragiska situationen jag tillslut hamnade i. Hade ingenting hänt hade jag inte heller insett hur instängd och naiv jag var. Jag hade inte heller insett att mina så kallade vänner inte brydde sig så mycket om mig. Dom visade klart och tydligt att det fanns viktigare saker att bry sig om än min sorg och olycka. En fick man med sig, Kära Wilma. Jag hade ju drömmar, mål och förhoppningar men med tiden försvann dom helt och jag vandrade fram och tillbaka på gatorna i Norrköping i hopp om att möjligheterna skulle komma serverade på silverfat. Varför såg jag det inte tidigare? Det är inte för än man förlorar allting som man vet vad man har, det är så jävla sant!

I år har jag bott på soffor och madrasser, mitt liv har rymts i en resväska och efter tre flyttar fick jag äntligen ett "eget" boende. Jag har fått chansen att åka till Turkiet i 10 dagar, jag har jobbat som lärarvikarie åt kanske världens jobbigaste ungar, jag har fått massa nya vänner och lärt mig vilka som verkligen brytt sig om mig. Jag har lärt mig dansa, nakenbadat mitt i natten i månskenet,  klättrar på tak mitt i staden och hånglat upp Stockholm precis som planerat och allt detta med min älskade familj som stöd.


2013 var året då allting togs ifrån mig, allting jag trott på och lögnen jag levt en sån lång tid. Det har varit det sämsta året i hela mitt korta liv, ett riktigt jävla skitår där allting bara gick åt helvete för mig och för alla runt omkring, men det var ju också året då jag fick en andra chans att följa mina drömmar och bli den personen som jag alltid trott mig vara. Jag är precis där jag vill vara, omgiven av dom människorna som får mig att må bra och jag har äntligen kommit vidare i livet. Jag är så tacksam. Så tack 2013 för att du tog allt jag hade och gav mig livet tillbaka.

Translation
2013, what a shitty year. In the beginning of the year I lived in Norrköping in the same apartment I lived in during my school time. No work, no hope, no life. I don't feel pity for myself for ending up in that tragical situation, I'm glad that it made me realize that I was living in a fog. Stockholm gave me my life back. I've now realized what a pathetic life I had and that my so called friends in Norrköping didn't really cared for me. They showed that there was more important  things to care about than my misfortune and sorrow. Now I have friends who cares about me, I still got my beloved family by my side and I have jobs that makes me feel important and needed. I have nothing to complain about. 2013 was the year who took everything from me and gave me my life back. Thank you!

X X X
Caroline

4 kommentarer:

  1. Som jag även skrev till Elsa Maria: nu jävlar erövrar vi 2014 och gör det helt fantastiskt tillsammans!

    SvaraRadera
  2. Trakigt att hora att 2013 inte var ett bra ar for dig. Kanner igen det dar med "vanner" som enbart finns dar nar solen skiner. Ibland maste man sta ut med trakigheter och bega misstag for att man ska lara sig viktiga laxor. livet ar en resa full av utmaningar och underbara ting!Gott nytt ar fran Canada!

    SvaraRadera
  3. Tur att skitår oftast vägs upp med toppår! Vi hoppas väl att 2014 blir ett sånt, va? :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Min pojkvän hade den här tjejen som har förstör hans relationer i flera år, han bröt upp med henne för tre år sedan, men hon fortfarande kontrollerar honom och förstör de flesta av hans relationer. Jag var nu ett offer. Hon kom igen för att ta bort honom från mig, hon försökte allt hon kunde, men jag höll min tro stark och stannade med min pojkvän utan att låta henne mer in i honom. Hon konfronterade mig också, berättade för mig att det finns inget jag kommer att göra för att få henne att lämna honom ensam; Hon varnade allvar att jag äventyrar mitt liv och hon snart kommer att agera starkare än någonsin. Jag var rädd och började med tvivel i min styrka eftersom min pojkvän har redan börjat se henne; allt hopp var nästan vilse, jag vet inte hur detta onda dam styr honom sedan den dagen hade det en dramatisk bryta upp. Jag bestämde mig för att hjälpa till att rädda mannen jag älskar även om vi inte kommer att vara tillsammans igen. Jag gick till vänner om råd och besökte bloggar också. Jag hittade vittnesmål om Dr. Owolabi kärlek stava och andra, men min ande valde honom. Jag tog mod och mailade honom och mitt liv förändrats sedan dess. Den onda damens makt över min pojkvän förstördes och hon inte har någon andlig ansluta igen med honom. Min pojkvän har förändrats; han mår så lättad och frisk nu än tidigare. Han mailade också tacka Dr Owolabi för kärlek stava och uppmuntrade mig att också dela vår egen vittnesbörd på bloggar. Vi är tacksamma för vad du har gjort. E-posta honom och få din egen mirakel genom sin e-post: owolabispellcasters@gmail.com eller hans Direct: +2349037478762.

    SvaraRadera