lördag 1 februari 2014

Tidens Melodi och A.Marchesan


En dålig sak är att butiken Tidens Melodi i Karlstad har stängt pgr av en vattenläcka, en bra sak är att dom öppnar en popup-butik i Stockholm i en vecka! Jag som aldrig besökt butiken i Karlstad blev överlycklig över att äntligen få ta del av det stora utbudet av kläder, smycken, hattar och skor. Men vänta, det kommer mer: Tidens Melodi håller till i den underbara herrbutiken A.Marchesan! Igår bjöds det på Champagne, tilltugg och mingel  medans vi sprang in och ut ur provrummen. Jazz och swing ljöd ur högtalarna när mörkret föll och att bara finnas till i den atmosfären tog mig tillbaka i tiden. Jag hittade en underbar 50-talskjol som jag ska visa inom kort. 




Ann, ägaren själv!


Söta Sarah Wing med karl var med och minglade.


Karoline och Lisen, bra tjejor!


Elsa Maria, Amanda, Lisen och Emelie.






Jag provade denna ursöta klänning som jag blev väldigt kär i, hade den inte varit för liten i midjan hade den fått följa med hem men den fick vara kvar.
Det var ne lyckad kväll för både shopping och-mingelsugna nostalgiälskare!


Kvällen avslutades med med vän Viktor i en fotoautomat!
En väldigt bra början på min lediga helg!


Translation
One bad thing is that the store Tidens Melodi in Karlstad has closed because of a water leak, a good thing is that they open a pop-up store in Stockholm for a week! I have never visit the store in Karlstad so I was overjoyed to finally take part of the clothing, jewelry, hats and shoes. But wait, there's more: Tidens Melodi is in the wonderful men's store A.Marchesan! Yesterday we were treated with champagne, snacks and mingle in the store,  Jazz and swing sounded from the speakers when the darkness fell, and to just exist in that atmosphere took me back in time. The night ended with my friend Viktor in a photo booth. A lovely begining on my two days off!

X X X
Caroline

3 kommentarer:

  1. Jag har nyligen börjat läsa din blogg. Helt underbar och blir helt gosigt glad och varm i kroppen. Inspiration och leende är det för nästan varje inlägg. Keep it up!

    SvaraRadera
  2. Vintageherrarna Tevin, Lindman, Marchesan och Bergman2 februari 2014 kl. 04:50

    Kul att du uppskattade miljön. Välkommen åter!

    SvaraRadera
  3. Ser himla trevligt ut! Förstår att atmosfären hjälpte till en gnutta! Blir glad av att se att såna konfektionsbutiker fortfarande existerar! Ovanligt att se dig i 50-tals kjolen du köpte! Tjusigt! :)

    SvaraRadera