tisdag 8 april 2014

Grattis, vackra varelse!


I mig kan man inte hitta mycket romantik och tårarna kommer inte för inget. 
En stark människa som biter ihop och kör på. Men när det kommer till min häst kan man nog inte hitta en blödigare människa än jag. Kärleken till Gawin är så stark för mig att det nästan inte går att hantera. Nu sitter jag här med blöta ögon och tänker på min fina vän som kom till världen för 10 år sedan.
 Ja, det är Gawins födelsedag! 
För 8 år sedan såg jag honom för första gången, denna vackra varelse. Det var kärlek vid första ögonkastet. 
När min kära mor skulle vara lite rolig och sa "Gawin är såld..." föll hela min värld samman. Tårarna bara sprutade och vägrade sluta även när hon tillade "...till oss!" Fy fan för dig morsan, jag blev ju helt förkrossad! 
Vi har vuxit upp tillsammans, varit med om himmel och helvete men aldrig gett upp. Att flytta så långt bort var ett av de svåraste besluten jag någonsin gjort. Jag tröstar mig med att veta att han alltid kommer stå där i hagen och vänta på mig när jag kommer hem, men varje gång jag ser honom i ögonen känns det som att jag svikit honom. Jag ska ju vara med min bästa vän, stora kärlek och själsfrände och inte fjanta runt i storstaden. Jag älskar honom så mycket. En dag ska jag köpa ett hus med mycket mark och där ska vi bo tillsammans, Gawin och jag. 

(Japp, nu bölar jag.)





Translation
It's Gawins birthday, he is now 10 years old my big boy! I love him so much and its hard to be so far away from him. One day I'll buy a house to us. Gawin and me, always. I love him so much! Yes, I'm cried when I wrote this post. 

X X X
Caroline

5 kommentarer:

  1. Åh, så fint! Jag kan fortfarande gråta så att det känns som att jag ska gå sönder när jag tänker på min allra första egna hund.
    Som fick bo kvar hemma hos mamma och pappa när jag flyttade hemifrån. Hon är 13 år i år, och nästan lika pigg nu som hon var när hon var ung. Jag kan börja gråta hysteriskt när jag tänker på att hon inte alltid kommer att finnas i mitt liv. Fick henne i julklapp när jag var åtta, så hon har ju bott hos oss större delen av mitt liv. Kärleken till djur är verkligen något alldeles speciellt!

    SvaraRadera
  2. Happy birthday to Gawin! He's such a handsome horse!

    SvaraRadera
  3. En kärlek som bara hästmänniskor kan förstå <3

    SvaraRadera
  4. Vilken stilig herre! Och det syns att ni hör ihop. Kärleken mellan djur och människa kan vara så vacker. <3

    av ren nyfikenhet, Vad är Gawin för ras?

    SvaraRadera
  5. Åh, jag har sett den sista bilden flera gånger nu och blir lika glad varje gång. Känner ungefär likadant inför "min" katt och saknar henne något hysteriskt av och till...

    SvaraRadera