fredag 13 juni 2014

Crazy flower lady


När jag for fram mellan lundar och skogar på min cykel igår kväll stannade jag då och då för att plocka med mig sommarens juveler. Krukväxter och snittblommor i all ära, men det är något visst med ängsblommor. 
Min rumskamrat är på riktigt en Crazy cat lady, och jag känner att jag börjar bli lika extrem vad gällande blommor. Crazy flower lady kanske. Det är väldigt svårt för mig att gå förbi blomsteravdelningen i en butik utan att lägga ner något i korgen. I varenda vrå, varje ensam plats fyller jag med blommor i alla dess former. Bilder på blommor, torkade blommor, krukväxter eller egenplockade.  Man ska glädjas åt de små sakerna i livet, för mig är det blommor. De förgyller min dag. 






I november när allt är mörkt och trist ska jag rama in sommarens glädjestrån och tänka tillbaka på det vackra som var. 



Translation
As I passed by meadows and forests on my bike last night, I stopped now and then to pick the jewels of the summer. Potted plants and cut flowers are great, but there is something special with meadow flowers.
My roommate is really a crazy cat lady, maybe I'm becoming a crazy flower lady. It's very difficult for me to walk past the flower department in a store without putting anything in the basket. In every corner, every single place I fill with flowers in all its forms. Photos of flowers, dried flowers, potted plants or self-picked. One should enjoy the small things in life, for me it's flowers. They brighten up my day.

X X X
Caroline

3 kommentarer:

  1. men fint!! och plockat ute (!) ? naturen = bäst.

    SvaraRadera
  2. Åh det är ju så fint med blommor att jag förstår dig!

    SvaraRadera
  3. I agree! Flowers make the room alive! They certainly brighten up any place, any day.

    SvaraRadera