torsdag 31 juli 2014

Så åkte hon tillbaka till storstaden


I måndags kom jag hem från Bollnäs och har varit glad ända sen dess. Vänner har jag, underbara är dom och dom tar hand om mig så bra. Några satt med mig och såg solnedgången i en nöjespark, en annan hämtade mig med bil och spelade lp-skivor för mig i sitt torp tills jag somnade.

Florerar runt i min lägenhet bland mina blomkrukor med nya krukväxter. Lyckades få med min lite föremål från mormors gård, denna fantastiska gård. Det är för varmt för att gå ut, för varmt för att laga mat, för varmt för att sminka sig, för varmt för att städa. Brinner upp lite. Ni vet att jag innan skrivit att jag älskar blommor men inte kan hålla dom vid liv? Igår åkte jag och köpte en massa blomster som jag planterade i mina nya/gamla krukor. Ska väsa ömma ord mot deras blad så de inte vill vissna.





Translation
I'm home in the apartment in Stockholm again, it's not that bad. My friends have kept me company since this monday. Some of them watched when the sun went down in a amusement park and an other played old music for me in his cabin until I fell asleep. 
It's so hot I can't barely do anything. Do you remember that I wrote that I love flowers but can't keep them alive? I've give it another try. This time I'll not mess up! 

X X X
Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar