fredag 29 augusti 2014

Du ljuva liv, vad glad jag är som får leva dig!


I onsdags flödade alla glädjeämnen runt i mitt blodomlopp och jag tror faktiskt inte dagen kunde bli så mycket bättre. Första dagen på en ny skola och jag fick fast vikariat i musik för några veckor framåt. Jag kände mig så välkommen av både lärare och elever och jag ser verkligen fram emot de kommande veckorna. Och det kommer så lägligt! På måndag börjar jag nämligen en distanskurs i samiska!
I 3 år har jag velat lära mig detta spännande språk men har aldrig tagit steget att söka. Har fortfarande inte riktigt fattat att det börjar om två dagar, känner mig ganska oförberedd. Men varför samiska undrar du säkert nu. Mitt svar blir helt enkelt att jag tycker att det är ett vackert språk och jag är väldigt intresserad av den samiska kulturen. Är så spänd på att få börja plugga och jag längtar redan tillbaka till skolan där jag ska vikariera! Tjo för livet!


(Vasen kommer från Kabelverket i Midsommarkransen)


Translation
Last Wednesday all the joy flowed in my bloodstream and I don't think the day could get much better. First day at a new school and they asked me to be substitute teacher in music for a few weeks. I felt so welcomed by both teachers and students, and I'm really looking forward to the coming weeks. That's not all! On Monday I start study Sami! 
For 3 years I have wanted to learn this exciting language but have never taken the step to search. I'vestill not really understand that it starts in two days, feeling pretty unprepared. But why Sami you're probably wondering now. My answer is simple, I think it is a beautiful language and I'm very interested in the Sami culture. Am so excited to start studying and I'm already longing back to work! Hurray for life!

X X X
Caroline

3 kommentarer:

  1. Så himla spännande, gillar när folk lär sig annorlunda språk!

    SvaraRadera
  2. å vad mycket bra på samma gång, grattis och hurra! hur spännande med samiska???

    SvaraRadera
  3. Sjukt snygg vas! Lycka till med studierna!!

    SvaraRadera