måndag 25 augusti 2014

Under trädgrenar med serpentiner och lyktor


Hej, jag heter Caroline och jag är ett decemberbarn. Detta skapar problem. Varje år har jag bjudit in mina vänner att fira min födelsedag men fyller man en vecka innan julafton så är det oftast INGEN som kan komma. Alla drar hem till sina familjer, stressar med inlämningar till plugget eller jobbar hårt innan julledigheten. Jag minns när jag var liten och blev bjuden på kalas hos kompisar som fyllde år på sommaren. Gräddtårta i trädgården, lekar i gräset och plask i polen. Allt det där jag drömde om. Tur att man är myndig och får göra som man vill!

I går firade mina vänner mig med en picknick i en glänta i skogen. Vi blåste upp ballonger, kastade serpentiner över trädgrenar och hängde upp papperslyktor för att få den där extra sommarkalas-feelingen! Det blev säckhoppning, irländsk julafton och ägglopp! Sen satt vi bara på filtar i gräset och myste till lite levande musik. När jag satt där och sippade på en folköl under trädgrenarna kände jag en strimma frid gå genom kroppen.  Fina vänner, det har jag. Vilken födelsedag det blev. Drömmen blev sann!







Translation
Hello there, my name is Caroline and I'm born in December. This creates problems. Every year I have invited my friends to celebrate my birthday but one week before Christmas it's hard for people to come. I remember when I was little and got invited to summer partys. Cake in the garden, plays in the grass and splash in the pool. All that I dreamed of. But I've grown up and can do what you want! 

Yesterday  my friends celebrated me with a picnic in the forest. Yes, I moved my birthday party from December to August!! We blew up balloons, streamers tossed over tree branches and hung paper lanterns in the tree to get that extra summer party feeling! We just sat on blankets in the grass and listen to some live music and had a really great time. My friends are the best! The dream came true!

X X X
Caroline

1 kommentar:

  1. Haha fan va underbart!
    En knäp fråga kanske, men den svarta jackan Amanda har på sig, har du lust att luska ut var den kommer ifrån??

    SvaraRadera