fredag 12 september 2014

Tanten tipsar: Det blodröda fältet


Just nu går det en fantastiskt bra serie på SVT play! "Det blodröda fältet" utspelar sig på ett brittiskt fältsjukhus nära den franska gränsen år 1915. Tre kvinnor kommer till arbetsplatsen som frivilliga sjuksköterskor, alla har dom olika bakgrunder och historier. 
Jag tycker att serien är väldigt välgjord och karaktärerna sticker verkligen ut. Efter bara några minuter blev jag fängslad. 
Serien sänds varje lördag på SVT och visas även på SVT play!

Translation
A great TV series that shows on television in Sweden now. I don't know what it's called in English. It is about the women who worked at a field hospital in England in 1915! Exiting, beautiful and touching!

X X X
Caroline


2 kommentarer:

  1. Jag såg dom två första avsnitten via SVT play här om kvällen & tänkte att jag skulle se avsnitt 3 på tv som gick på lördag kväll men orkade inte hålla mig vaken till 21.30 *pinsamt* men som småbarns förälder måste man ibland prioritera sömnen framför andra saker för att orka med.
    Får se avsnitt 3 via SVT play med.

    SvaraRadera