torsdag 17 mars 2016

Ett år söder om Slussen


Vet ni vad, nu har jag varit bosatt söder om slussen i ett helt år. Jag är en sådan person som älskar att ställa till med kalas och här kan ni se hur det såg ut för ett år sedan under förberedelserna inför mitt inflyttningskalas. Citronmuffins med vinbär från mormors trädgård och päronpaj med sommarbär och saffransgrädde. Det blev ett fint kafferep vill jag minnas och päronpajen försvann fort. Nu återigen börjar våren kika fram i rabatter och i fåglarnas sång och känslans av förnyelse infinner sig. Nu ska jag äta glass och fira att jag inte har blivit uppsagd på ett år! 








Translation
You know, I celebrate one year in this apartment south of the city. Here you can see pictures from the preparations of my moving in-party one year ago. I really like this place! 

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar