måndag 18 april 2016

Vad jag gör på en lördagskväll


Hur jag slappnar av? Jo, jag virkar! Min senaste skapelse är denna kanin/hund, nej jag vet inte exakt vilket djur det är faktiskt men söt blev den i alla fall. När ungdomar i min ålder är ute på fest om lördagskvällarna och förtär alkoholhaltiga drycker och trycker sina kroppar mot varandra till själlös musik så sitter jag hemma och virkar gosedjur. Verkligheten blev plötsligt så närvarande. 
Inspiration till denna skapelse fick jag från Järbo Garns Instagram. 


Kroppen till djuret eller närmare bestämt filten är bara en stor mormorsruta som jag fortsatt virka på. Runt om har jag virkar i solfjädersmönster och huvudet har jag gjort på frihand så det kan jag inte ge någon närmare beskrivning på mer än att jag gjort ögon, nos och mun med nål och garn i efterhand. 




Translation 
This is how I relax, I'm crocheting! My latest creation is this rabbit / dog, no, I don't know exactly what animal it is actually. When the young people of my age are out at a party on Saturday nights and consume alcoholic beverages and press their bodies against each other to the soulless music, I sit at home and crocheting stuffed animals. Yes, that's my reality. 
The inspiration for this creation I received from Järbo Garns Instagram.

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar