måndag 5 maj 2014

Vintagebloppisen 2014


Dagen med stort D var äntligen kommen! Efter flera månaders planering var det äntligen dags för den efterlängtade VintageloppisenKristinehovs Malmgård. Evenemanget blev så mycket bättre än jag någonsin kunnat tro. Solen sken (när det inte snöade eller haglade), det kom grymt mycket folk, jag sålde otroligt bra och alla var nöjda och glada. Vi lyckades också samla ihop en himla massa pengar till Kvinna till Kvinna. Kristinehovs Malmgård badade i bibelljus när vi kom dit på morgonen och vi kunde i lugn och ro göra i ordning alla rummen innan besökarna kom. Och besökarna kom tidigt. Bloppisen öppnade klockan 11 men 10:30 var det en lång kö utanför grindarna som väntade på att komma in. Trots alla möten, telefonsamtal, krångel och svett så gick dagen som en dans. Nu fick jag inte med alla på bild, men några av dom medverkande lyckades jag fånga!


Det sa bara swish, så var alla godbitarna sålda!


Gulliga Elsa Billgren log hela långa dagen!


I samma rum stod Emelie och sålde sina fina illustrationer. Lyckades även köpa ett par fina skor från damen.


Johanna delade bord med Elsa Maria som hade sprungit iväg när kameran kom fram så jag fick med hennes mor istället som var med och hjälpte till hela dagen.


Miriam hade plockat fram fina godbitar.


Härliga Karoline!


Flora hade jättefina bröst-illustrationen som jag missade att köpa med texten "Vi är fina hela bunten" på.


Annika som delade bord med Karoline hade också illustrationer till försäljning.


Den briljanta trion The Birdettes fick hela rummet att svänga! 



Dom hemmagjorda guldfittorna gick åt som smör i solsken!


Den fantastiska kvinnan bakom de gyllene hantverken, Emelie. Nöjd med sitt nyinköpta hårnät virkat av mig!


Emma kom på besök, även hon fick med sig ett hårnät hem.


Flickorna från Vintagefabriken (Emma, Lollo och Linda) hade så mycket fina ting till försäljning, vad sägs om denna klocka som jag råkade köpa utan att tänka efter? Jag ångrar inget! 


Alltså Lollo, passade in så bra på stället!


Sandra Beijer kom dit och sålde sin nya bok, visst gjorde hon succé allt!



Har man fina vänner eller vad? Kärlek till er brudar!


Elsa Maria bjöd oss på en trudelutt! 



Jag delade bord med den här pinglan, Isabelle!


Fina paret Jessica och Simon sålde ut Jessicas garderob. 


Stort tack till Tradera som som ställde upp och sponsrade bloppisen och gjorde det möjligt för oss att kunna genomföra detta! Tack till alla som kom, hoppas ni hade roligt och var nöjda med dagen! Tack till morfar, Styvis och far som ställde upp som ljudnissar och stöd. Min familj rockar! Och stort tack till alla underbara volontärer som hjälpte oss från morgon till stängning. Hade inte kunnat göra det här utan er! 
Tills sist, tack till alla fina personer bakom bloppisen. Vi gjorde det här tillsammans och vi gjorde det för jävla bra! 

Translation
The day with the big D was finally here! After several months of planning, it was finally time for the highly anticipated Vintage flea market (Vintagebloppisen). The event went out so much better than I ever could have imagined. The sun was shining, a lot people came, I sold incredibly well and everyone was happy. We also managed to collect a whole lot of money to Kvinna till kvinna (Woman to Woman). The place was bathing in Bible light when we got there in the morning and we could calmly make to order all the rooms before the visitors arrived. And the visitors came early. The market opened at 11 but at 10:30 there was a long line outside the gates waiting to enter. After all the meetings, phone calls and sweat the day went like a clockwork. It was a great day in Stockholm!

X X X
Caroline

5 kommentarer:

  1. <3!! så jävla grymma kvinnor.

    SvaraRadera
  2. nice place
    http://mandarinacosturera.blogspot.com.es/

    SvaraRadera
  3. Sämst av mig att missa det här eventet. Det ser ut att ha varit en fantastik dag!

    SvaraRadera
  4. ÅÅHH jag önskar såå att jag hade kunnat vara med!! Norrland kan verkligen vara begränsande ibland, men jag vet att ni även tänkte på det i o med online shop, men event är ju såå underbart att få vara på plats och träffa er superkvinnor bakom detta mästerverk! <3

    SvaraRadera
  5. Så himla fint att det gick bra!!

    SvaraRadera